تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
یکشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۱
سرویس : بازار سرمایه
کد خبر : ۲۷۵۱
گزارشگر : ۱۵۵۸
سرویس بازار سرمایه

ابهامات لغو عرضه خودرو در بورس ادامه دارد!

عرضه خودرو در بورس کالا به واسطه تصمیم شبانه وزارت صمت لغو و علت آن گرانی خودرو با عرضه در بورس مطرح شده بود.

ابهامات لغو عرضه خودرو در بورس ادامه دارد!
روز ۱۷ خرداد معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت در نامه‌ای عرضه خودرو در بورس کالا را تعلیق کرد. برخی کارشناسان معتقدند این تعلیق تنها به سود دلالان است و اجازه خرید خودرو با قیمت‌ واقعی به مردم را نمی‌دهد.

روز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ بود که ۸۵۰ دستگاه وانت‌بار مدل «کارا» در دو نوع چهار کابین و دو کابین، عرضه شد که برای اولین عرضه نسبتا مناسب و پررونق بود. در همین راستا مقرر شده بود ۱۸ خرداد هم بخش دیگری از خودروها در بورس کالا عرضه شود که با نامه‌ای شبانه از سوی وزارت صمت تعلیق شد.

منوچهر منطقی، معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت در نامه‌ای به بورس کالا و با استناد به مصوبه شصت و سومین نشست شورای هماهنگی اقتصادی، عرضه خودرو در بورس کالا را متوقف اعلام کرد.

در چند سال اخیر شاهد افزایش شدید قیمت خودرو در بازار بودیم و این افزایش معضلات زیادی برای صنعت خودرو و خریداران ایجاد کرد. اغلب کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی عقیده دارند که عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند خودرو را از وضعیت حاصل شده و افزایش قمیت نجات دهد. این کارشناسان می‌گویند که با کشف قیمت خودرو در بورس و استفاده از مکانیزم عرضه و تقاضا، می توان به ایجاد شفافیت در این صنعت و حل بخشی از مشکلات آن، امیدوار بود. این در حالی است که وزارت صمت و برخی از مخالفان، ادعای افزایش قیمت خودرو پس از عرضه در بورس را مطرح می‌کند.
تعداد بازدید : ۱۰۶
(یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱) ۱۱:۴۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید